Monday 26 August 2013

Misteri yang terjadi di Karak - 2013

Assalamualaikum and Selamat mendengar para pendengar misteri jam 12 k abaikan apa aku mencarut just want to show you about incident yang terjadi 2013 di lebuhraya karak ,, just show you some picture and links from someone about the "Title" hope you understand !

kalau nak besar lagi besarkan lah screen korang , harap maaf 

1. Misteri Volkswagen Kuning
Kisah sebuah kereta Volkswagen kuning yang dianggap berhantu, yang sering mengganggu perjalanan di sekitar lebuhraya Karak. Hantu Volkswagen kuning ini mula menganggu kenderaan di jalan raya sejak tahun 1956, tetapi tidak ketara dan orang ramai masih belum menganggap ia sesuatu yang mengaibkan.

2.Penampakan Pontianak
3.Budak Sesat Cari Emak

Pada suatu ketika dahulu, ada kemalangan berlaku di sini. Kemalangan itu berlaku dipercayai kerana penumpang di dalam kereta tersebut tidak memaki tali pinggang keledar keselamatan semasa memandu. Dalam kemalangan itu, ibu kepada budak tersebut telah tercampak keluar dari keretanya. Manakala budak tersebut kekal di dalam kereta. Disebabkan hal itu, budak itu pun merayau-rayau mencari ibunya sehingga kini.

4.Bas Genting jatuh gaung di karak .

bas ekspres persiaran jatuh gaung 1 bas genting jatuh gaung di lebuh raya karak 21 ogos 2013

Seramai 45 orang mangsa berjaya dinaikkan dan dari jumlah tersebut 29 mangsa dikenalpasti telah maut manakala 16 mangsa lagi selamat menurut lintas langsung bersama TV3 oleh Penolong Ketua Pengarah Bahagian Operasi Kebombaan dan Penyelamat di lokasi kejadian
Turut dilaporkan 4 mangsa lagi masih belum dikeluarkan
Operasi mencari dan menyelamat diteruskan sehingga keseluruhan mangsa yang terbabit dalam nahas kemalangan bas pelancong terhumban ke dalam gaung sedalam 30 meter di Kilometer 3.6 Jalan Genting Highlands-Kuala Lumpur dikeluarkan
Pihak Bomba menjangkakan semua 49 mangsa


My Sumber - Disini

5.Datuk Nik Majura Muda Kemalangan Maut Di Lebuhraya Karak

Datuk Nik Majura 3

Terbaru Berita yang baru Berita Semasa terima apabila Datuk Nik Majura Muda yang merupakan seorang perunding kejuruteraan dan ahli perniagaan apabila terlibat dalam kemalangan maut di Lebuhraya Karak pada pukul 8 pagi tadi (25 Ogos 2013). Dan…Datuk Nik Majura Muda terlibat dalam kemalangan maut  di Km35.4 Lebuh Raya Karak dekat Genting Sempah.Punca kemalangan maut melibatkan Datuk Nik Majura Muda adalah disebabkan motosikal berkuasa besar yang ditunggangnya dipercayai hilang kawalan ketika dalam perjalanan secara konvoi dengan tiga penunggang lain menuju ke Air Terjun Lanchang.


semua ini terjadi , hanya Allah yang mengetahuinya ! Misteri belum terungkai adakah ianya memang takdir ? atau sesuatu yang menguni mengacau mereka ? Inatlah hidup dan mati di tangan Allah !

1 comment:

alia said...

done follow your blog. Mind follow back my blog? :)

http://aliapunyebloggg.blogspot.com/