Tuesday 4 December 2012

4 Jenis Lelaki Yang Akan Ditarik Masuk NERAKA!

Baik lelaki atau perempuan, semua kena faham tuntutan Islam, dan kenapa kita disuruh dan dilarang.  Dan lelaki, jangan ingat kaum wanita adalah yang paling ramai menghuni neraka anda akan TERLEPAS!. Tidak sama sekali, sebab anda pun akan terlibat sama wahai kaum adam.  Nak tahu macam mana kamu semua boleh terlibat?  Jom kita tengok artikel ini :

SEBAB2 AWAK KENA DENGAR NASIHAT AYAH,ABANG,ADIK LELAKI,SUAMI,ANAK

Jika ayah, suami, anak, abang, adik menegur kamu wahai wanita, janganlah berdegil atau melawan. Perkara itu untuk kebaikan bersama.  Seorang lelaki yang soleh dan sememangnya hati dia hanya untuk Allah dan Rasulnya, dia akan membuat perkara yang diperintahkan.  Akan menjaga maruah keluarga serta anak-anaknya.  Jika seorang lelaki itu cemburu bila awak keluar tidak menutup aurat, itu bukan cemburu buta, faham tak.  Itu cemburunya kerana Allah, kerana tuntutan, kerana ingin menyelamatkan "AWAK SEMUA WAHAI WANITA" dari menghuni api neraka.

4 jenis lelaki yang ditarik perempuan ke neraka


1. Ayahnya
Apabila seseorang yg bergelar ayah tidak memperdulikan anak-anak perempuannya di dunia. Dia tidak memberikan segala keperluan agama seperti mengajar solat, mengaji & sebagainya. Dia membiarkan anak-anak perempuannya tidak menutup aurat.....tidak cukup kalau dengan hanya memberi kemewahan dunia sahaja maka dia akan ditarik ke neraka oleh anaknya.

2. Suaminya

Apabila si suami tidak memperdulikan tindak tanduk isterinya. Bergaul bebas di pejabat, memperhiaskan diri bukan untuk suami tapi untuk pandangan kaum lelaki yang bukan muhrim apabila suami mendiam diri walaupun dia seorang alim seperti solat tidak bertangguh, puasa tidak tinggal maka dia akan turut ditarik oleh isterinya ke neraka.


3. Abang-abangnya

Apabila ayahnya sudah tiada, tanggungjawab menjaga maruah wanita jatuh ke bahu abang-abangnya.....jikalau mereka hanya mementing keluarganya sahaja dan adik perempuannya dibiar melencong dari ajaran ISLAM ...tunggulah tarikan adiknya ke neraka kelak.

4. Anak Lelakinya

Apabila seorang anak tidak menasihati seorang ibu perihal kelakuan yang haram dari Islam, bila ibu membuat kemungkaran pengumpat, mengata & sebagainya, maka anak itu akan disoal dan dipertanggungjawabkan di akhirat kelak. Nantikan tarikan ibunya ke neraka.

Maka kita lihat betapa hebatnya tarikan wanita bukan sahaja di dunia malah di akhirat pun tarikannya begitu hebat, maka kaum lelaki yang bergelar ayah/suami/abang atau anak harus memainkan peranan masing-masing.


Firman Allah SWT:-

“Hai orang-orang yang beriman, peliharalah dirimu dan keluargamu dari api neraka yang bahan bakarnya


adalah manusia dan batu, penjaganya malaikat-malaikat yang kasar, yang keras, yang tidak mendurhakai.

Saya sudahi dengan lafaz assalamualaikum .~  

ASCII Smiley19 pembaca entry ini

No comments: